flag-ua-honoratki

                                                                       
header-sample

Автор: с. Анастасія
 
sesja II
В днях з 27 квітня по 2 травня 2015 р., в осередку «Карітас» y Яблуниці, відбулась ІІ сесія Школи Францисканської духовності. Цього разу справді це була школа святого Франциска з Асізі. Адже цілий тиждень ми вчитувались у тексти, які написав сам брат Франциск, або ж його співбрати, які записували те, що він розповідав. Це стало можливим завдяки присутності серед нас брата Вєслава Бльока OFMCap. Брат Вєслав вже майже 10 років викладає у Францисканському Інституті Духовності при університеті «Антоніанум» у Римі і є знавцем духовності святих Франциска та Клари, а також історії францисканізму. Тож, маючи такого прекрасного фахівця та провідника ми занурились у світ святого Франциска.
Але не того «солодкого» та «нереально святого», як його часом описують. Але це був справжній Франциск з Асізі. Такий, яким його можна побачити, читаючи його тексти. Які до речі, зараз, доступні нашому читачу польською та російською мовами.
Важливим для наших досліджень і міні-відкриттів справжнього францисканського духа було те, що брат досить детально пояснював тогочасну епоху. Також аналізуючи листи або уривки тексту звертав увагу на автора, умови і час написання, і т.д. Тоді дивишся на текст, що перед тобою зовсім інакше. Читаючи та аналізуючи тексти святого з Асізі можна побачити його глибоке і тринітарне внутрішнє життя. Його духовність – це динамічні відносини з Богом Отцем, Богом Сином і Богом Святим Духом. Також тексти брата Франциска (як він сам любив себе називати) розкривають для нас по-новому Пресвяту Діву Марію. Вона була дочкою Небесного Отця і Слугинею Найвищого Царя, Матір’ю Ісуса Христа і Нареченою Святого Духа. Той самий динамізм відносин із Пресвятою Трійцею.
sesjs 2
Перечитуючи різні тексти Франциска скеровані до різних груп (до братів, до сестер святої Клари, до покутників ІІІ Ордену) ми бачимо одну і ту саму мету духовного життя. Це – тринітарне життя, життя Святою Тріцею. Однак засоби для осягнення цього життя для кожної групи є різні. Для братів це убогість (але не тільки вона) і життя чеснотами, для сестер – Євангеліє, для світських – Євангеліє і покута.
До речі, покута згідно слів Франциска, виглядає трохи інакше, ніж ми собі це уявляли. Для нього покута це: любов до Бога та ближнього, ненависть тіла, прийняття Тіла і Крові Ісуса Христа і принесення гідних плодів покути. І тоді, коли починаємо жити такою покутою, можемо мати плід – тринітарне життя.
Загалом за цей тиждень ми розглянули багато різних «кліше», які приписують Франциску. Читаючи листи брата Франциска ми побачили, що погано його знаємо. Що деякі речі, про які говоримо є пережитком середньовічного монастицизму і нічого спільного зі справжнім духом францисканства не мають. Частину занять ми присвятили постаті святої Клари. Як без цього, адже брат Вєслав має низку праць, які описують і аналізують духовність святої у світлі її листів. Читаючи її листи до Агнеси з Праги ми відкривали красу містичної любові Христа, споглядання Кларою убогого Христа. У листах Клари, «рослинки Франциска», ми бачимо Небо, яким вона його уявляла. І теж спостерігаємо красу відносин із Пресвятою Трійцею, про які писалося вище.
Підсумовуючи цю другу сесію можна сказати, що це був час нового знайомства із братом Франциском та сестрою Кларою. Тішить те, що в нашій Школі є особи різного віку, це свідчить про те, що свої знання потрібно «оновлювати» та постійно вчитися, адже наука не стоїть на місці. І як раз це довів брат Вєслав, який теж багато чого говорив про Франциска у світлі останніх сучасних досліджень. Хай буде Богу подяка за цей час, а також усім тим, хто спричинився до того, що ця Школа існує в Україні.
 
 
 

Додати коментар


Захисний код
Оновити