Слово "праця" не дуже часто з'являється в релігійних роздумах. Ми пам'ятаємо зі школи знаменитий вислів святого Бенедикта з Нурсії: “Ora et labora", "Молись і працюй", але ця формула для тих, хто не вчить латину сьогодні звучить екзотично. І все ж, у прагненні до досконалості благодать не працює у вакуумі, але вимагає гігантських зусиль, цілеспрямованої роботи, організованості та планування.
Блаженний Гонорат був титаном праці. Вистачить навіть побіжного знання його зовнішньої апостольської діяльності до інтернування, щоби бути враженим його захоплюючими зусиллями у проповідницьких та організаційних священицьких обов'язках. Отець Гонорат досвідчуючи обмеження з боку окупанатів публічної релігійної активності, так оцінював свої зусилля: “Мої заняття, це духовні послуги їм [релігійним спільнотам], були такі численні, а більше того, так нерозсудливо мною організовані, що завжди мені ставали перешкодою не тільки до реальних змін на краще, але навіть до роздумів над собою; бо мені завжди здавалось, що для цього необхідно більшої самотності, хоча у тих же душ я вчився чогось іншого, що внутрішню працю над собою вміли поєднати з численними заняттями і працею для інших” (ND, 11).
Ми розуміємо людську, фізичну втому отця Гонората. Але вражає єдина у своєму роді, випрацювана блаженним, модель святості, що єднає євангельський ідеал Марії та Марти, ідеал активного життя (vita activa) і споглядального життя (vita contemplativa), який називається блаженним Гоноратом «поєднаним життям». Ця модель виросла з євангельської концепції прихованого життя, в якому робота є молитвою, а молитва - роботою. Це злиття, об'єднання праці та молитви вимагало величезної праці та зусиль. Не всім це вдалося. Секрет цього симбіозу молитви та вчинку міститься в точній організації повсякденного життя прихованих спільнот. У одному реченні важко описати феномен гоноратської духовності. Якщо термін “бенедиктинська праця” означає, кропітке зусилля, що вимагає великої старанності, то у пропозиції визначення терміну “гоноратська праця” міститься феномен обдуманої і обмоленої моделі святості прихованої у внутрішній поставі.